Centrum UNEP/GRID-Warszawa
PARTNERSTWO Razem Dla Środowiska
UN environment
Zdj. Heather Cowper na licencji CC BY 2.0

Nie ma tygodnia, w którym nie słyszymy o kolejnych działaniach władz i firm, które postawiły na walkę z odpadami z tworzyw sztucznych - do długiej listy dołączyła firma, odpowiedzialna m.in. za niejeden kultowy film animowany.

Disney uznał, że czas już pożegnać się z plastikowymi słomkami w swoich parkach rozrywki, ograniczy również ilość używanych toreb jednorazowych.

W wypadku należących do firmy hoteli i statków wycieczkowych nastąpi również stopniowe odejście od stosowania m.in. jednorazowych naczyń czy sztućców, co zmniejszyć ma ich zużycie plastiku o 80%.

Tam, gdzie proste zastąpienie produktów z tworzyw sztucznych nie będzie możliwe koncern zobowiązał się do podwojenia wysiłków na rzecz efektywnego recyklingu powstałych w wyniku ich zużycia odpadów.

Firma szacuje, że realizacja podjętych zobowiązań oznaczać będzie zmniejszenie zużycia plastikowych słomek aż o 175 milionów sztuk rocznie.

Opracowanie na bazie materiału ABC News