Centrum UNEP/GRID-Warszawa
PARTNERSTWO Razem Dla Środowiska
UN environment
Zdj. Newseria Biznes

Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa w rozmowie z portalem informacyjnym Newseria mówiła o niepokojącej skali wzrostu ilości plastikowych odpadów oraz dziejącej się na naszych oczach zmianie nawyków konsumenckich.

"– Jeżeli produkcja i zapotrzebowanie na tworzywa sztuczne będzie rosnąć w podobnym tempie, osiągniemy poziom ponad 1 mld ton tworzyw sztucznych w 2050 roku. To jest ogromne zagrożenie dla środowiska, dlatego musimy zmienić nasze zachowania – apeluje Maria Andrzejewska. – To jest olbrzymie wyzwanie, zarówno dla nas samych, dla administracji publicznej, jak i dla firm, które mają olbrzymią siłę oddziaływania na społeczeństwo i swoich konsumentów. One powinny edukować, w jaki sposób segregować odpady, pokazywać, że można wprowadzać na rynek opakowania przyjazne środowisku."

Dyrektor Andrzejewska wypowiadała się szerzej o społecznej odpowiedzialności biznesu za promowanie odpowiedzialnych wzorców produkcji i konsumpcji.

"– Każda firma powinna się zastanowić nad tym, jakie jest jej oddziaływanie na środowisko, i podjąć odpowiednie działania związane chociażby ze zmianą materiału, z którego wytwarzane są jej produkty, aby był w 100 proc. biodegradowalny, wytwarzany z recyklingu. Jest jeszcze drugi obszar, związany z oddziaływaniem w ramach łańcucha wartości, a więc współpraca z podwykonawcami, producentami, odbiorcami i przede wszystkim z konsumentem. Tutaj jest olbrzymia możliwość oddziaływania poprzez edukację konsumenta i pokazywanie mu tych lepszych możliwości, zachęcanie do zmiany – mówi Maria Andrzejewska."

Swoje konkretne działania w materiale Newserii prezentowała firma McDonalds, która była jednym z głównych partnerów kampanii "Zielona wstążka #DlaPlanety".

Globalna sieć restauracji opracowała strategię swojego zrównoważonego rozwoju - Scale for Good - która obejmuje m.in. kwestie minimalizacji ilości generowanych przez siebie odpadów z tworzyw sztucznych oraz zmniejszania poziomów emisji gazów cieplarnianych, wynikłych z jej działalności.

Opracowanie na podstawie materiału Newseria Biznes

Przeczytaj więcej o strategii McDonalds "Scale for Good"