Badanie rynku wskazuje na rosnącą świadomość problemów, generowanych przez niezrównoważone używanie plastiku do pakowania żywności.
Brytyjczycy coraz bardziej niechętnie patrzą się na firmy, które decydują się np. na oddzielne pakowanie w tworzywo sztuczne każdej sztuki owocu czy warzywa.
Według badania ThoughtWorks aż 62% przebadanych konsumentów zwraca uwagę na potrzebę zmniejszenia skali pakowania oraz na używanie na jego potrzeby materiałów, które nadają się do recyklingu i sądzi, że będzie to istotna kwestia, wpływająca w najbliższych 10 latach na ich decyzje zakupowe.
Negatywne skutki niezrównoważonej produkcji i konsumpcji plastiku okazały się ważniejsze nawet niż cena produktów - na ten czynnik zwróciło uwagę 57% badanych.
Tworzywa sztuczne to niejedyna kwestia ekologiczna, która interesuje Brytyjczyków - 48% badanych niepokoi kwestia marnowania żywności, a 36% interesuje źródło kupowanego jedzenia.
Opracowanie na bazie materiału The Guardian