Centrum UNEP/GRID-Warszawa
PARTNERSTWO Razem Dla Środowiska
UN environment

Badanie rynku wskazuje na rosnącą świadomość problemów, generowanych przez niezrównoważone używanie plastiku do pakowania żywności.

Brytyjczycy coraz bardziej niechętnie patrzą się na firmy, które decydują się np. na oddzielne pakowanie w tworzywo sztuczne każdej sztuki owocu czy warzywa.

Według badania ThoughtWorks aż 62% przebadanych konsumentów zwraca uwagę na potrzebę zmniejszenia skali pakowania oraz na używanie na jego potrzeby materiałów, które nadają się do recyklingu i sądzi, że będzie to istotna kwestia, wpływająca w najbliższych 10 latach na ich decyzje zakupowe.

Negatywne skutki niezrównoważonej produkcji i konsumpcji plastiku okazały się ważniejsze nawet niż cena produktów - na ten czynnik zwróciło uwagę 57% badanych.

Tworzywa sztuczne to niejedyna kwestia ekologiczna, która interesuje Brytyjczyków - 48% badanych niepokoi kwestia marnowania żywności, a 36% interesuje źródło kupowanego jedzenia.

Opracowanie na bazie materiału The Guardian