Centrum UNEP/GRID-Warszawa
PARTNERSTWO Razem Dla Środowiska
UN environment

E.Leclerc wycofa do roku 2020 jednorazowe produkty z tworzyw sztucznych ze swoich sklepów w Polsce - Coca Cola i Walmart z kolei podpisały się pod zobowiązaniem do ograniczenia ilości zanieczyszczeń z tworzyw sztucznych w morzach i oceanach.

Obietnica sieci E.Leclerc obejmować ma plastikowe słomki, sztućce, kubeczki, talerzyki i patyczki do uszu marki własnej.

Zamiast nich pojawić się mają zamienniki z innych materiałów - na przykład z tektury.

Nie jest to jedyne zobowiązanie, jakie globalne marki zdecydowały się podjąć w ostatnich dniach.

Firmy, takie jak Loblaws, Walmart, Nestlé Canada, IKEA, Dow Chemicals, the Coca-Cola Company, BASF Canada i A&W Canada podpisały się pod obietnicą działań na rzecz poprawy kondycji globalnych mórz i oceanów.

Specjalna karta przygotowana została na odbywające się w Kanadzie obrady reprezentantów Grupy G7.

Znalazły się w niej zapisy o współpracy rządów i sektora biznesowego rzecz ponownego wykorzystywania i recyklingu 100% produktów z tworzyw sztucznych do roku 2030 oraz do stosowania ich bardziej przyjaznych dla środowiska zamienników.

Do roku 2040 osiągnięty ma być poziom stuprocentowej zbiórki plastikowych odpadów.

Opracowanie na bazie materiałów Wirtualnych Mediów, Euractiv