Globalna sieć restauracji przyłączyła się do kampanii "Zielona wstążka #DlaPlanety".
Postawiła sobie również za cel przeprowadzenie ambitnych działań na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego - w tym dotyczących odpowiedzialnego użytkowania plastiku.
Przedstawiciel McDonald’s uczestniczył w zorganizowanej przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa debacie „Rozwój gospodarczy a wyzwania środowiskowe związane z tworzywami sztucznymi”.
Aktywnie informowaliśmy o inicjatywie "Zielona wstążka #DlaPlanety" oraz o naszym zaangażowaniu w działania na rzecz środowiska naturalnego w mediach tradycyjnych i społecznościowych.
Podczas Światowego Dnia Środowiska odbyło się spotkanie licencjobiorców McDonald’s z całej Polski. Nasi licencjobiorcy włączyli się w inicjatywę, a także zapoznali ze zobowiązaniami na rzecz środowiska podejmowanymi przez McDonald’s w ramach globalnej inicjatywy „Scale for Good”:
- Do 2025 r. 100% opakowań przeznaczonych dla gości będzie poddawane recyklingowi.
- Do 2025 r. wszystkie nasze opakowania będą wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu bądź certyfikowanych źródeł.
- Do 2030 r. zredukujemy emisję gazów cieplarnianych z restauracji naszej sieci i biur o 36%, a z łańcucha dostaw o 31%.
Już dziś w 90% naszych restauracji w Polsce mamy kosze umożliwiające segregację odpadów.
Kolejnym krokiem była przeprowadzona w tym roku wymiana jednorazowych sztućców. Łyżeczki, noże i widelce z trudnego do recyklingu polistyrenu (PS) zostały zastępowane przez ich czarne odpowiedniki z polipropylenu (PP), który jest w 100% recyklingowy. W samym 2017 r. polska sieć wydała 27 milionów jednorazowych sztućców.
Już wkrótce kolejne zmiany!
Materiał McDonald's Polska