Unijna instytucja postawiła sobie za cel zwiększenie wiedzy Europejczyków na temat produktów wytwarzanych z tworzyw sztucznych.
"The Seductive Power of Single Use Plastics" ma za zadanie pokazać negatywny wpływ niezrównoważonego używania jednorazowych produktów plastikowych na środowisko.
Na celowniku Komisji znalazło się siedem ich rodzajów:
- Patyczki do uszu
- Kubki
- Słomki
- Sztućce
- Torebki
- Patyczki do lizaków
- Butelki
Klikając na interaktywne ikonki, przedstawiające każdy z tych produktów, możemy dowiedzieć się na temat dostępnych nam alternatyw dla plastiku.
Kampania społeczna Komisji Europejskiej wpisuje się w jej rosnące zainteresowanie plastikiem, czego przejawem jest przygotowanie projektu europejskiej strategii oraz dyrektywy, dotyczących bardziej zrównoważonego używania tworzyw sztucznych.
Jak przypomina Komisja aż 92% ankietowanych w ich sprawie Polaków uważa, że opakowania z tworzyw sztucznych powinny być projektowane w sposób ułatwiający recykling.
Tyle samo z nas sądzi, że przemysł i sprzedawcy powinni ograniczać ilość opakowań plastikowych, a lokalne władze powinny skuteczniej gospodarować odpadami plastikowymi.
Opracowanie na podstawie materiałów Komisji Europejskiej